Te zwaar verdict voor moedig Berg en Dal.
De ex-ploeg van trainer Van Houdt ging al winnen op het veld van Lille, en stond in het klassement op 2 punten van Berg en dal. Berg en dal wilde zo vlug mogelijk het pijnlijk verlies van vorige week doorspoelen en trainer Van Houdt wijzigde zijn elftal op drie plaatsen. Driesen, Joris en Cuypers zitten nog in het gekwetstenbusje.
De wedstrijd zelf :
Heikant had heel wat supporters meegebracht op deze winderige en regenachtige herfstdag. De spelers zouden zeker en vast geen last meer hebben van de warmte, en met veel zuurstof in de lucht kan er tussen beide ploegen een aangename wedstrijd geserveerd worden. Scheidsrechter Van de Velde (die door pa Joeri) nauwlettend in het oog werd gehouden laat de wedstrijd omstreeks 15.00 van start gaan. Berg en dal krijgt in de 6’ al een enorme kans om de score te openen. Kevin Oris kopt de bal door tot bij Mo op rechts! Mo zet lateraal voor doel tot bij Mike Oris die alleen voor doelman Thys komt!! Mike besluit op de doelman. Berg en dal knokt voor elke bal en in de 9’ mag Bodard een vrije trap nemen op links. Mike Oris is met het hoofd iets vlugger bij de bal dan de uitgekomen keeper, maar de bal mist de nodige kracht om van op de rand van de 16 in doel te rollen. Heikant laat zich ook niet onbetuigd en in de 11’ kan Van Hoogten een bal van op links gelukkig over en naast het doel van Kenens deviëren. Het spel gaat goed over en weer en beide ploegen zijn mekaar waard. Halverwege deze eerste helft moet Kenens nog een schotje van Janssens redden. Ignace Dams zet in de 24’ een aanval op in coproductie met Kevin Oris. Hij kan uiteindelijk zelf aanleggen, maar zijn schot vliegt naast het doel van Thys buiten. Aan de overzijde moet een goed meespelende Kenens zich reppen en kan hij al glijdend de bal voor de neus van Rymenants onschadelijk maken. Op het halfuur steekt Berg en dal een prachtige aanval in mekaar. Smeets bedient Kevin Oris die de bal meteen lateraal tussen verdedigers en doelman tot bij broer Mike speelt. Mike schiet van dichtbij naast. Net voor de rust komt Heikant gevaarlijk opzetten na een aanval op rechts! De bal komt bij Rymenants die deze crossbal nog kan binnenhouden en van tegen de doellijn teruglegt tot bij Van Hoogten, die van dichtbij hoog over het doel van Kenens trapt. In de 44’ zien we een splijtende aanval van Heikant en Van Hoogte kan weer aanleggen! Kenens redt met een sublieme reflex in hoekschop. We gaan rusten bij een 0 – 0  stand na een zeer evenwichtige eerste helft, waarin beide ploegen de kansen lieten liggen om op voorsprong te komen. Beide teams wilden zich bewijzen en we hopen dat dit zich kan doorzetten in de tweede helft. Berg en dal komt nog gretiger uit de kleedkamers en drukt Heikant meteen achteruit! In minuut 47’ mag het een hoekschop nemen en de weggewerkte bal komt in de voeten van Dams, die van net buiten de 16 op de paal schiet. Even later, in de 55’ draait Smeets een hoekschop van op rechts bijna rechtstreeks in doel. Doelman Thys kan de bal nog van uit de linkerbovenhoek in hoekschop slaan. We zijn in de 59’ als Smeets zich op links kan ontdoen van Damoiseau. Wouter trekt de bal voor doel waar Kevin Oris aan de tweede paal klaarstaat om binnen te koppen. Het staat 1 – 0 en dit is op dit moment een verdiende voorsprong. De voorsprong is echter van korte duur want nog maar amper een minuutje later, wordt een voorzet van op rechts door Van Hoogten binnen gekopt. Kenens staat perplex. Berg en dal probeert ten alle koste opnieuw te scoren en het is weer Smeets, die in de 63’ van op links een voorzet kan afleveren. De bal vliegt net iets te hoog voor Mike, die er onvoldoende bij kan met het hoofd. Berg en dal blijft nog aandringen en in de 77’ trapt Maes na hoekschop aan de tweede paal in het zijnet. Stilaan maar zeker raken de batterijen leeg en Heikant neemt het commando in het middenveld over. De ingevallen Didier snelt in de 72’ voorbij Van Hoogten Sander en kan nog uit een scherpe hoek op doel knallen. Doelman Thys hield de hoek echter dicht. Heikant laat zich ook niet onbetuigd en Kenens redt knap een schot van Verschoren in de 79’. Aansluitend verstuurt Kevin Oris een dieptepass richting de ingevallen Stulens die de bal spijtig genoeg niet goed kan meenemen in de grote backlijn. De bal wordt gerecupereerd en met twee snelle passes snijdt Heikant alles open bij Berg en dal. Van Hoogten heeft een hele boulevard voor zich en knalt de 1 – 2  onhoudbaar voorbij Kenens tegen de netten. Berg en dal wil nog wel een puntje uit de wacht slepen en ze veroveren voorin op rechts de bal bij het uitverdedigen van Heikant! Kevin en Mo wringen zich door de verdediging en de voorzet van Mo wordt door Stulens op een haar na gemist! In de 83’ krijgt Berg en dal het deksel op de neus wanneer Van Hoogten de perfecte counter inleidt! Hij passt tot bij Verbert die alleen op Kenens kan afgaan en koelbloedig de 1 – 3 op het bord trapt! Boeken toe. Scheidsrechter Van de Velde fluit de wedstrijd na 90’ af!!
Berg en dal speelde een behoorlijke wedstrijd, maar moest het onderspit delven tegen een collectief sterk elftal van Heikant! De spelers toonden de juiste spirit en inzet, maar konden het spijtig genoeg geen 90’ volhouden.  Volgende zondag gaan we op bezoek bij Hoboken.
Hopelijk kunnen we daar de punten meepakken.
Tot zondag
Zij moesten uiteindelijk de duimen leggen :
Kenens Wim, Maes Brecht, Bakkovens Ben, Slegers Lennert, Reumers Guan, Bodard Niels, El Idrissi Mohamed, Kevin Oris, Dams Ignace (75’ Stulens Gilles), Smeets Wouter en Oris Mike (66’ Sébastian Didier).
Overige bankzitters Raeymaekers Jens, Boonen Sten
Doelpunten : 59’ : Oris Kevin : 1 – 0 ; 60’ Van Hoogten : 1 – 1;