Een nul over de ganse lijn!
Hoboken staat voorlaatste en kon op verplaatsing nog maar 3 punten sprokkelen. Berg en dal speelde twee zeer verdienstelijke wedstrijden in Heikant en Wezel en alles wees er op dat deze klus ook zou geklaard worden. De ziekenboeg is nochtans goed aangedikt : Dams, Bakkovens, Kevin Oris, Van Der Sanden, Smeets en Joris. Slegers is terug uit schorsing en Maes is weer inzetbaar. Boonen begint op de bank.
De wedstrijd zelf :
Dreigende wolken drijven boven het Kattenstadion. De weinig afgezakte toeschouwers hopen een geweldige wedstrijd te zien. Scheidsrechter Saenen laat Hoboken rond de klok van drie aftrappen. Berg en dal neemt al vlug het balbezit over en dwingt Hoboken achteruit. In de 10’ mag Mo een vrije trap nemen op rechts. Mike Oris raakt onvoldoende de bal met het hoofd en de bal vliegt naast het doel van Van Houtven. Het zware, hobbelige veld zorgt er voor dat de balcirculatie te wensen over laat. Berg en dal beheerst deze wedstrijd, maar het komt te weinig tot dreigende acties. Onze “withemden” moeten de muur van Hoboken proberen te slopen. Hoboken is massaal  achteruit gekropen en staat vaak met 7 à 8 spelers in de eigen 16. Berg en dal wint de duels in het midden, maar brengt er voorin te weinig van terecht. Lumanza Sambe kan in de 24’ voorbij Fofanah snellen. Zijn voorzet in de grote backlijn wordt door Mike Oris gepasst tot bij Didier, die een tikkeltje te kort teruglegt tot bij Mo. Dirickx kan hierdoor ontzetten. We zijn al op het halfuur als we een aanval van Berg en dal zien op links! Didier in samenspel met de mee opgerukte Bodard. Niels zet voor doel, maar de kopbal van Mike aan de eerste paal vliegt naast. Veel gebeurt er niet meer en het is wachten tot in de slotminuut van deze eerste helft als we een dot van een kans voor de voeten geschoven krijgen. Lumanza Sambe is op links voorbij zijn belager Achbari gesneld en levert een harde voorzet af! De bal komt tussen de doelman en verdediger en zijn krijgen de bal niet onder controle in de kleine backlijn. Mo kan er onvoldoende bij om de bal over de doellijn te trappen, maar de bal rolt voor de voeten van Didier die aan de rechterpaal naast trapt. Hier zat veel meer in. We gaan rusten met een 0 – 0  tussenstand, na een eerste helft die volledig gedomineerd werd door Berg en dal. Er werden echter té weinig dreigende acties op poten gezet om de versterkte vesting van Hoboken te doorbreken. Hopelijk brengt de tweede helft meer succes. Reynders is Didier komen vervangen bij het begin van de tweede helft en Stulens vervangt de hinkende Lumanza Sambe  in de 53’. De druk die Berg en dal probeerde te ontwikkelen in de eerste helft verdwijnt beetje bij beetje! Buiten een te verre voorzet van Bodard in de 60’ is er hier in deze zwaar teleurstellende tweede helft werkelijk niks te beleven. Sterker nog, het is Hoboken dat meer en meer bij de bal komt. Bij Berg en dal zit er totaal geen lijn meer in het spel. Het is bijwijlen echt niet om aan te zien. Het voetbal is in tegenstelling tot de voorbije wedstrijden ontzettend zwak. Hak en schup noemen we dat hier. De opbouw is volledig verdwenen. In de 73’ komt Boonen nog wat wedstrijdritme opdoen ten koste van Reumers. Het is wachten tot in de 79’ vooraleer we nog iets kunnen noteren. Mike kan zich doorzetten en legt de bal klaar voor Mo. Doelman Van Houtven kan het schot met de vingertoppen in hoekschop duwen. Hoboken weert zich en het is oppassen voor de counter. In de 86’ is het bijna prijs, wanneer Achbari er op rechts kan van doorgaan. Hij trapt gelukkig voorlangs. Scheidsrechter Saenen fluit deze bedroevende wedstrijd ten einde na 90’. De supporters gaan zwaar ontgoocheld naar huis.  Trainer Hoes heeft in elk geval niets gezien dat hem zal wijzer maken voor de wedstrijd volgende zaterdag.Het zal zaterdag anders moeten aangepakt worden want als we zo tegen St Dimpna spelen zijn de mosselen nog lang niet aan wal.
Tot zaterdag om 20.00,
Zij brachten er te weinig van terecht :
Kenens Wim, Reumers Guan (73’ Boonen Sten), Koppers Gille, Slegers Lennert, Maes Brecht, El Idrissi Mohamed, Bodard Niels, Driesen Jens, Oris Mike, Lumanza Sambe Rudi (53’ Stulens Gilles), Didier Sebastien (76’ Reynders Tom)
Overige bankzitters :  De Scheemaecker Senne
Geel gevaar :