Wind maakt goed voetbal onmogelijk!
B.E.D. kon thuis nog nooit winnen van Kontich. Het wil daar vandaag verandering in brengen. Koppers, Van Der Sanden en Kevin Oris vertoeven nog in de ziekenboeg.Kontich was afgelopen seizoenen een vaste klant in de kop van het klassement maar vertoeft momenteel op een degradatieplaats.Het kan de 3 punten dan ook goed gebruiken.
De wedstrijd zelf :
Stipt om 15.00 uur fluit scheidsrechter Wouters de wedstrijd voor de schaars opgekomen toeschouwers op gang.Door de weersomstandigheden is goed voetbal zo goed als uitgesloten. Mike Oris heeft dan ook door, dat met de wind in de rug je niet moet twijfelen om naar doel te knallen.Na 2 minuten likt zijn grondscherend schot de buiten kant van de paal.Bij Kontich zijn ze wakker geschud en in de 10de minuut mag Vervoort aanleggen van buiten de backlijn. Kenens kan de harde knal uit zijn doel zweven.De match valt na een vinnige start stil. B.E.D. worstelt met de wind maar vooral met zichzelf.Kontich is de beter voetballende ploeg zonder gevaarlijk te zijn.We zitten 10 minuten voor de rust als Smeets van op links tegen de wind in een hoekschop mag nemen.De bal belandt aan de eerste paal waar doelman Ledent zich op de bal verkijkt en de wind de bal richting doel blaast.Een Kontichse verdediger kan de bal nog op de doellijn ontzetten.
We gaan rusten bij een 0-0 stand in een helft waarin B.E.D. nooit in zijn spel kwam.Kontich toonde meer wil in deze 1ste helft om de wedstrijd te winnen maar kon amper dreigen. We hopen op beterschap in de 2de helft.Berg en dal komt vinniger uit de kleedkamers.Didier speelt Reumers vrij voor de grote backlijn maar hij besluit te centraal recht in de armen van Ledent.We hebben dit nog maar net genoteerd en zien dat Van Camp volledig vrijgelaten alleen op Kenens kan afgaan. Hij tikt de reuze kans op een goed uitgekomen Kenens.Wim redt hier de meubelen.Het is dan weer aan ons. El Idrissi mag een hoekschop nemen die bij Mike Oris belandt.Hij schiet de bal in één tijd met de binnenkant van de voet te zwak op doel om Ledent te kunnen verrassen.We zijn een uur ver als El Idrissi vanop links voor doel een vrije trap mag nemen.Mo houdt de bal laag maar Ledent kan de bal in hoekschop duwen.Kontich kan enkel dreigen via enkele ongevaarlijke afstandsschoten.De wedstrijd wordt nu meer en meer bepaalt door de toenemende wind.Toch zorgt een uittrap van Kenens nog eens voor gevaar.De uittrap wordt door een Kontichse verdediger in de voeten Van Mike Oris gekopt die onmiddellijk uithaalt. Doch recht in de armen van Ledent.Berg en dal speelt niet zijn beste wedstrijd en krijgt ondertussen niets meer klaar. Het is Kreydt die 10 minuten voor tijd aan onze verdedigers ontsnapt na balverlies op het middenveld.Slegers kan niet anders dan de noodrem hanteren. Een terechte rode kaart en vrijschop (die niets oplevert) zijn het logisch gevolg.Een actie die ons wellicht een punt zal opleveren.Kontich kan de man meer situatie niet meer verzilveren en scheidsrechter Wouters fluit na stipt 90 minuten deze winderige wedstrijd af. 0-0 is dan ook een logische uitslag. Deze wedstrijd werd beheerst door de wind.B.E.B. kon zijn goede start van het begin van de 2de helft niet aanhouden en zakte gaande weg de wedstrijd volledig weg.Voor de 2de thuis wedstrijd op rij kon men niet scoren en was het spel niet al te best.Met de cruciale maand Maart in aantocht zal het spel niveau toch serieus moeten stijgen wil men de interprovinciale eindronde bereiken.Maar eerst volgt er nog de verplaatsing naar het kunstgras van Ternesse. Hopelijk kunnen we daar weer aanknopen met een overwinning.
Bedankt Dimitri voor je degelijk verslag
Tot zondag,
Zij konden maar één punt uit de wind slepen :
Kenens Wim, Reumers Guan (72’ Bakkovens Ben), Maes Brecht, Slegers Lennert, El Idrissi Mohamed, Bodard Niels, Driesen Jens, Oris Mike, Joris Dean, Didier Sebastien (52’ Dams Ignace) en Smeets Wouter
Overige bankzitters :  De Scheemaecker Senne, Stulens Gilles
Doelpunten :
Geel : Smeets en Joris
Rood : Slegers
Geel gevaar :
2. Reynders, Bakkovens, Maes, Didier, Dams, Reumers en  Bodard
1. Oris Mike, Oris Kevin, Kenens, Boonen, Lumanza Sambe en Joris
geel geschorst : Smeets zondag tegen Ternesse.
rood geschorst :
Topscorers Berg en Dal : 37 doelpunten  /  tegengoals : 25