Zondag 22 oktober 2017
Berg en Dal – Lille
1     –      3
Berg en dal te zwak voor wervelend Lille!!
Lille is één van de gedoodverfde titelkandidaten uit onze reeks en staat op dit moment op een vierde plaats op twee punten van Berg en dal.
Berg en dal staat bovenin het klassement en wil zich hier ook handhaven. Het wil absoluut de scalp van Lille.
Er kon weer lekker gegeten worden ’s middags tijdens het jaarlijkse matchdiner van Berg en Dal. Veel wind op deze herfstdag eind oktober, maar de toeschouwers willen deze topper absoluut bijwonen.
Scheidsrechter Van Gorp die een onberispelijke wedstrijd zal fluiten geeft even voor de klok van drie het startsein. De studieronde van deze wedstrijd die op snel tempo verloopt zorgt voor kleinere, technische foutjes langs weerszijden! Lille start met het nodige respect en zo kan Berg en dal regelmatig een aanval in mekaar steken! In de 12’ wipt Joris op rechts de bal over verdediger Peters tot bij Thoelen! Lennert kapt Van Hemert uit en trapt op doelman De Winter. De rebound komt weer bij hem en in plaats van zelf binnen te leggen, geeft hij lateraal tot bij El Idrissi aan de tweede paal. Mo laat kans niet liggen en trapt via de binnenkant van de paal in doel. Het staat 1 – 0.
Lille moet nu komen en dat doet het ook! Berg en dal wordt achteruit gedreven en in minuut 17 zet Lille een mooie actie op langs links. De bal komt net buiten de 16 bij Van Mierlo die met een prachtschot naast de rechterpaal de gelijkmaker op het bord trapt! Het spel gaat goed over en weer, maar Lille is vinniger en veel beweeglijker dan de onzen! Het tempo ligt nog steeds hoog en door de snelheid van uitvoering sluipen er vele slordigheden in het combinatiespel. Lille eist stilaan maar zeker het meeste balbezit op zonder evenwel gevaarlijk te zijn. Naarmate de wedstrijd vordert zien we voorin Mensah overal als een duivel uit een doosje tevoorschijn komen en worden de aanvallen van Lille scherper en gevaarlijker! In de 35’ zet D’Huyvetter van op links voor doel! Gelukkig kan Cuypers voor de aanstormende Mensah in hoekschop werken. Even later in minuut 39 wint diezelfde Mensah een duel met Claes. Hij geeft gepast mee met Van Mierlo die met een crosspass Delen op rechts bereikt. Hij schiet de bal voorlangs!
We gaan rusten bij een 1 – 1 tussenstand na een eerste helft waarin Lille het heft in handen nam na de voorsprong van de onzen! Zij toonden zich vinniger en beweeglijker. We hopen op een tegenzet van onze jongens zodat we nog een degelijke tweede helft te zien krijgen!
Er is nog maar net afgetrapt of Mensah kan alleen op Kenens afgaan! Wim redt de meubels! Even later na combinatiespel van Lille passt men tot bij de vrijstaande Owusu! Deze krijgt de bal niet onder controle en doelman Kenens kan de bal oprapen. Berg en dal moet in deze tweede helft optornen tegen snedige, vlijmscherpe aanvallen van Lille onder impuls van draaischijf Mensah. In de 57’ moet Kenens in de voeten van Owusu duiken om erger te voorkomen! De volgende aanval van Lille levert op : Owusu kan na weer een geslaagde aanval Delen aanspelen! Deze kan vrij van net binnen de 16 de bal voorbij Kenens tegen de netten trappen! 1 – 2. Lille is heer en meester en het stuurt de ballen links en rechts over het veld! Ons middenveld en onze verdediging weten  geen antwoord op deze aanvallen en Kenens moet nog maar eens plat op een schot van Owusu. In de 72’ mag Lille een vrije trap nemen even buiten de grote backlijn op rechts! Van Mierlo spurt vooruit en niemand van Berg en dal die ook maar reageert! Het is Kenens die in de voeten duikt van deze Lilse aanvaller. Sporadisch zien we Berg en dal opschuiven richting Lils doel! In de 80’ kan de ingevallen Bilican na een vrije trap uithalen! Zijn schot gaat over doel! Bij deze fase verzwikt hij zijn enkel en hij moet noodgedwongen, na een invalbeurt van 10 minuten naar de kant! Berg en dal blijft de bal voorin houden en in de 82’ passt Joris gepast tussen twee verdedigers door tot bij Van Elven! Stijn zet lateraal voorbij jan en alleman en de bal rolt voor de voeten van Raeymackers die van op zo’n 8m over het lege doel van De Winter trapt!
In de 87’ zien we Owusu iedereen op een hoopje spelen tot hij in de 16 wordt neergelegd! Scheidsrechter Van Gorp kan niet anders dan een strafschop fluiten! Van Mierlo laat Kenens geen schijn van een kans! Het laatste wapenfeit is voor Thoelen, die na voorbereidend werk van Joris en Mo El Idrissi op doelman De Winter trapt.
Berg en dal ging kopje onder tegen een vinnig, snedig en technisch knap voetballend Lille! Berg en dal  kwam op alle vlakken te kort om enigszins aanspraak te kunnen maken op een puntje! De werkkracht om het Lille wat moeilijk te maken ontbrak bij vele spelers!! Er zal terug meer pit, werkkracht en vuur in de ploeg moeten komen om volgende week in Katelijne iets gaan te rapen!
We zullen er bij zijn!!
Tot dan!!
Zij trokken aan het kortste eind :
Kenens Wim, El Idrissi Jahal, Cuypers Rob, Claes Yves, Raeymackers Kai, El Idrissi Mo, Pellegriti Agatino (70’ Bilican Hasan (80’ Peeters Bo)), Reumers Guan, Berrevoets Roberto (62’ Van Elven Stijn), Joris Dean., Thoelen Lennert
Overige bankzitters : De Scheemaecker Senne,
Doelpunten : 12’ El Idrissi : 1 – 0; 17’ Van Mierlo : 1 – 1;
58’ Delen : 1 – 2; 87’ Van Mierlo : 1 – 3
Geel : Thoelen
2 : Reumers, Thoelen
1 :
Pellegriti en Claes
Geel Geschorst :
Rood geschorst
:
Topscorers Berg en dal : 13 doelpunten tegen : 7
5 : Joris
3 : Thoelen
2 :