Onmondig Berg en Dal slikt drie doelpunten!
Oppuurs stond derde geklasseerd en wilde uiteraard voeling houden met de top uit het klassement. Berg en dal zag Koppers weer in de lappenmand verdwijnen. Van Der Sanden is ook nog gekwetst. Trainer Hoes moet zijn verdediging nogmaals herschikken voor deze thuismatch.
Aangenaam herfstweer en een goed gevulde tribune maakten het nog zonniger dan dat het al was! Oppuurs had heel wat supporters meegebracht naar Meerhout. Scheidsrechter Versweyveld liet even na drie de wedstrijd starten! De match begint met een studieronde waarin beide ploegen mekaar aftasten! Er wordt in een gezapig tempo gespeeld zonder al te veel gevaar langs beide kanten! Een eerste knappe actie komt er van Berg en dal! Joris pikt tussen de middenlijn en de grote backlijn de bal op en steekt hem tussen Morissen en Hoofd door, tot bij de door gespurte Donkers! Mathias komt oog in oog te staan met doelman Vandenbossche die zijn schot afblokt. Aansluitend knalt Driesen met een grondscherend schot op doel, maar de Oppuurse doelman werkt in hoekschop.
Het blijft goed op en af gaan en beide ploegen houden mekaar in evenwicht! Er zijn tot hiertoe weinig dreigende acties te zien bij de twee elftallen.  De bal wordt rondgespeeld, meer naar achter dan naar voren, in een toch wel zeer laag tempo. In de 16’ knalt D’Hertefeld na vrije trap van buiten de 16 ver naast het doel van Kenens. Even later is het Kerremans, die van op rechts in de grote backlijn naar de korte hoek trapt! Kenens is paraat en werkt in hoekschop. Berg en dal laat zich ook niet onbetuigd en na 20’ stuurt Driesen een pracht van een dieptepas richting Grondelaers! Jeffrey is sneller dan Francken en Morissen en kan alleen op doelman Vandenbossche afgaan. Hij probeert over de doelman te lobben maar die kan nog net met de vingertoppen in hoekschop werken! Het mag blijkbaar niet zijn. In de 39’ probeert El Idrissi het over de grond met een gekraakt schot uit de tweede lijn. De bal schiet door de handen en de benen van de Oppuurse doelman, maar rolt naast de paal in corner. Na de hoekschop die er op volgt komt de bal bij Bodard op links! Hij zet voor doel waar Joris in één tijd over het doel knalt!
We gaan rusten bij een 0 – 0 stand na een eerste helft waarin Berg en dal toch wel wat kansen kreeg, maar ze niet kon verzilveren! Achterin hield men alles goed gesloten en buiten één enkele keer gaven ze niets weg. De tweede helft zal weer beslissen over winst of verlies! We zijn nog maar net aan de overkant in de tribune geraakt als we Oppuurs in de aanval zien trekken! Een voorzet van op links wordt door Maes ongelukkig in eigen doel gewerkt. 0 – 1.
We zitten blijkbaar in de hoek waar de klappen vallen. Berg en dal probeert de rug te rechten en in de 53’ zet Donkers een persoonlijke actie op aan de rechterzijde van het veld. Mathias speelt Gülsen en Hoofd op een hoopje en zet voor doel waar Berrevoets net iets te kort komt om binnen te trappen. Bij een volgende opbouw van Berg en dal wordt de bal door Francken onderschept en kan hij op rechts doorgaan. Met een gekruist schot laat hij Kenens geen schijn van een kans. 0 – 2 na 55’. Het vertrouwen bij onze spelers zakt tot in de schoenen maar toch proberen ze  aan te dringen. De echte drive en overtuiging missen we en bovendien wil de bal  niet rollen voor ons! Trainer Hoes grijpt in en zet alles op de aanval. Driesen knalt nog eens over doel in de 68’. In de 75’ zet Van Gool op rechts drie spelers in de wind en trekt gepast voor doel waar Kerremans de 0 – 3 maar voor het intrappen heeft. Boeken toe voor vandaag. Joris blijft hard werken en reageert op de rechterflank! Zijn voorzet komt bij Didier maar doelman Vandenbossche kan redding brengen. In de 81’ stuurt Joris de bal nogmaals voor doel. De bal wordt doorgekopt en komt bij Van Elven die op doel trapt! De bal wordt door Francken van de lijn gekopt. Oppuurs kan vrij counteren en Hoofd is er van door op rechts! hij trapt de bal gelukkig naast het doel van Kenens!
Vele supporters hebben al een tijdje het stadion verlaten als scheidsrechter Versweyveld het laatste fluitsignaal laat weerklinken in het Kattenstadion.
Volgende week beginnen we met nieuwe moed aan de wedstrijd en we hopen dat we dan een Berg en dal te zien krijgen waar vuur in zit en waar de gensters er van afvliegen.
Afspraak volgende week zondag in Duffel.
Zij waren onmondig en moesten het onderspit delven :
Kenens Wim, Maes Brecht, Bodard Niels, Donkers Mathias (78’ Reumers Robin), Driesen Jens, Reumers Guan, Grondelaers Jeffrey (60’ Van Elven), El Idrissi Mo, Joris Dean, Boonen Sten, Berrevoets Roberto (60’ Didier Sebastien)
Overige bankzitters :De Scheemaecker Senne,
Doelpunten : 48’ Maes: 0 – 1(owngoal); 55’ Francken : 0 – 2
75’ Kerremans : 0 – 3
Geel : Maes, Donkers, Berrevoets
2.Van Elven, El Idrissi, Koppers, Driesen, Donkers en Grondelaers,
1.Bodard, Berrevoets, Maes, Joris en Reumers.
Topscorers Berg en dal :     5 doelpunten    /  tegengoals : 10
2 El Idrissi
1. Reumers, Berrevoers en Grondelaers
Speeldag 6 : weekend 06 en 07 oktober 2018:
Doelpunten :  27                        Totaal aantal doelpunten : 127
Record : 36 speeldag 2
8  Jansen Nick (Wuustwezel),
6  Jacobs (rochus deurne),
5  Ernst (Mariekerke), Hendryckx (Zoersel), Kerremans (Oppuurs),
4  Blockx (Witgoor),  Delmeire (Duffel), Onana (Mariekerke), Van Hoogten (Heikant), Van Der Linden (Kempen), Verschaeren (Duffel),
3  Bonaers (St Job), De Cock (Kontich), Genar (St Job), Hoefnagels (De Kempen), Rubenschüh (Schriek),    Van Damme (Oppuurs), Van Genechten J.(Witgoor), Verbert (Heikant), Voorspoels (VC Her),
2  Bruyninckx (VC Her), De Pachter (Witgoor), El Idrissi (B&D), Geudens K (De Kempen), Hangisi (Witgoor),  Huysegems (Heikant), Jansen Ron(Branddonk), Kerremans (Duffel), Meynendonckx (Kempen), Murataj (Branddonk), Owusu (Lille), Petersen (Lille), Van Beurden (Zoersel),  Van Eeven (Rochus deurne), Van Gool (Oppuurs), Vlaeymans (VC Her),