Zondag 26 november 2017
Berg en Dal – Sint Job
0     –      2
Gemiste kansen in de eerste helft breken Berg en Dal zuur op!!
Sint Job heeft zich als promovendus goed in de middenmoot genesteld! Het wisselt winnen en verliezen met mekaar af! Berg en dal heeft dit seizoen een zwakke thuisreputatie! Het kon nog maar 9 punten sprokkelen van de in totaal 25 punten! Vandaag kan het iets rechtzetten. Maes ligt in de lappenmand, maar Bilican en Bodard zitten op de bank.
De wedstrijd zelf:
St Job heeft wel wat supporters meegebracht naar het Kattenstadion, waar het zonnetje de koude probeert te breken! We hopen op een hartverwarmende wedstrijd! Na het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Vissers opent St Job vrij aanvallend deze wedstrijd! De vinnige bezoekers eisen de bal op in deze aanvangsfase zonder evenwel te dreigen! Achterin vangt men alles zonder problemen op! Stilaan maar zeker komt Berg en dal op toerental en neemt het commando over van de bezoekers! In de 9’ stuurt Pellegriti  een dieptepass richting Joris! Verdediger Heuten mist zijn interventie en Dean mag alleen op doelman Ristovic afgaan. Ristovic weet met zijn voeten redding te brengen! Berg en dal blijft de forcing voeren en in de 17’ is het Thoelen die de bal toegespeeld krijgt! Hij gaat voorbij Van Hooydonck en Heumers maar schiet van op links voorlangs! We voelen dat er een doelpunt in de lucht hangt en ook de spelers drukken St Job nog meer achteruit! In de 25’ is het Joris die op links tot tegen de doellijn snijdt! Hij legt terug tot bij Berrevoets die zijn schot totaal mist! Even later, we zijn dan in minuut 27, zien we Thoelen na hoekschop een mooie doorsteekpas geven tot bij Berrevoets! Roberto zet voor tot bij Reumers die zijn schot ook half mist en Van Hooydonck kan aan de tweede paal wegwerken. Berg en dal blijft st Job onder druk zetten ! Pellegriti stuurt in de 29’ Mo El Idrissi in de diepte! Mo trapt van bijna tegen de doellijn nog op doel, waar doelman Ristovic kan redden! In de 33’ krijgt Berg en dal een vrije trap op links, net buiten de grote backlijn! Mo trapt keihard over de muur naar doel waar doelman Ristovic deze loeier moet lossen! Thoelen goed gevolgd trapt deze rebound van heel dicht bij binnen denken we, maar het is keeper Ristovic die nogmaals kan redden! Je zou er moedeloos van worden! Het wil maar niet lukken! Reumers kan met een listig wippertje de bal tot bij Mo krijgen! Mo trapt over het St Jobse doel! Onze doelman, die nog volledig werkloos was deze eerste helft, zorgt voor opwinding in de slotminuten van de eerste helft, wanneer hij de bal te kort naar Cuypers speelt! Janssens zit er tussen en schiet de bal voorbij de uitgekomen Kenens net voorlangs!
We gaan rusten bij een 0 – 0 ruststand, na een eerste helft die volledig werd gedomineerd door Berg en dal! De onzen wonnen de duels, zetten zich goed in en leken St Job met haar en huid op te peuzelen. Het is zonde dat de grote kansen die er gecreëerd werden geen doelpunt opleverden. Laten we hopen dat er in de tweede helft wel wat verzilverd kan worden.
Cuypers is geblesseerd in de kleedkamer gebleven en Bodard mag zijn wederoptreden maken in deze tweede helft! St Job komt gedreven uit de kleedkamers en in de 49’ kan Jaspers net voorlangs koppen na voorzet van Snelders! Even later moet Kenens de bal over de lat tikken na weerom een kopbal van deze Jaspers! Berg en dal dient van antwoord in de 54’! Thoelen zet van op rechts voor doel waar Joris kan inkoppen! Doelmand Ristovic kan redden! We krijgen hetzelfde spelbeeld als in de eerste helft, maar het spel van Berg en dal wordt onzuiverder! De passes komen niet meer aan. In de 63’ bij een aanval van St Job wordt onze verdediging op een hoopje gespeeld en Van Hooydonck legt de bal in het doel : 0 – 1.   Het is onnodig te zeggen dat dit tegen de gang van het spel is, maar je hebt zo van die wedstrijden! Trainer Hoes grijpt onmiddellijk gepast in, door een verdediger, Jahal El Idrissi in dit geval, te wisselen voor spits Bilican. Berg en dal probeert de bakens te verzetten en we zien in de 66’ Thoelen op rechts mooi Berrevoets bedienen! Roberto kan alleen op Ristovic af, maar hij duwt de bal iets te ver van de voet en weg is de kans! Het is weer Thoelen die van op rechts een voorzet aflevert! Bilican kan er niet zo goed bij maar hij kopt toch, maar naast. Bilican wordt in de 78’ alleen voor doelman Ristovic gebracht, maar de keeper kan weer redding brengen ! Bilican kan de rebound met een halve draai opnieuw op doel trappen, maar het is weer Ristovic die de gelijkmaker verhindert. St Job kan counteren in de 81’ langs Jaspers! Hij krult de bal onder de lat, maar Kenens werkt in hoekschop! Berg en dal probeert met een slotoffensief toch nog een puntje uit de wacht te slepen, maar na een snedige tegenaanval kan Somers er als een speer van door gaan! Hij legt Claes in de luren en werkt koelbloedig af in de linkerhoek buiten het bereik van doelman Kenens! 0 – 2. In de slotminuten trapt Joris na hoekschop van in de 16, over doel.
Vissers fluit het eindsignaal en Berg en dal is vandaag puntenloos in eigen huis! Je hebt zo van die wedstrijden, waarin het echt niet lukt!! Volgende week staan we er zeker weer in Branddonk met opgeheven hoofd! We zullen maar denken dat het niet alle zondagen kermis kan zijn!
Tot volgende zondag!!

Zij gingen  onverdiend kopje onder :
Kenens Wim, El Idrissi Jahal (63’ Bilican Hasan(85’ Cools Thomas), Cuypers Rob (46’ Bodard Niels), Claes Yves, Raeymackers Kai, El Idrissi Mo, Pellegriti Agatino , Reumers Guan, Berrevoets Roberto, Joris Dean, Thoelen Lennert.
Overige bankzitters : De Scheemaecker Senne,
Doelpunten : 63’ Van Hooydonck : 0 – 1; 85’ Somers : 0 – 2.
Geel : –
Rood : –
Geel Gevaar :
2 : Reumers, Thoelen
1 :
Pellegriti , Claes, Kenens,El Idrissi Jalal,El Idrissi Mo en Cools
Geel Geschorst :
Rood geschorst
:
Topscorers Berg en dal : 21 doelpunten tegen : 11
6 : Joris
4 : El Idrissi Mo, Berrevoets,