Dank zij inzet, volharding en een stevige organisatie !!
Heikant kwam in de heenronde in het Kattenstadion winnen met 1 – 3 maar het botste wel op een moedig Berg en dal. Heikant staat op een gedeelde derde plaats. Berg en dal kon dit seizoen nog niet winnen van een top 5 ploeg, dus het wordt vandaag een zware opgave. Dams, Koppens en Reumers (kuit) zijn geblesseerd. Kevin Oris komt terug in de kern.
De zon is eindelijk nog eens van de partij op deze laatste januarizondag van 2020. Er was heel wat belangstelling voor deze wedstrijd en we hopen een echte topper te zien te krijgen.
Berg en dal start sterk en in de 2’ mag het een vrije trap nemen op zo’n 40 m van het doel. Driesen ziet doelman Thys ver voor zijn doel staan en trapt meteen een lob. Thys kan zich nog tijdig positioneren om de bal onschadelijk te maken. Berg en dal blijft voorin Heikant onder druk zetten en in de 3’ mag Joris van op links aanleggen. Hij knalt in het zijnet. Berg en dal laat zich niet intimideren door de derde in de stand en het probeert te domineren. Heikant kan enkel counteren. Het spelbeeld wijzigt nauwelijks, maar echt dreigende aanvallen krijgen we niet meer te zien. Achterin vangt men Heikant goed op. In de 17’ zet Berg en dal nog eens een aanval op langs links! Bodard en Lumanza Sambe rollen met een één-tweetje de verdediging op en Bodard kan doorstuiten tot in de 16, maar zijn schot wordt door Damoiseau geblokkeerd. Aan de overzijde moet Slegers aan het truitje van Van Hoogten gaan hangen om hem de doorgang te beletten. Dit kost hem zijn derde gele kaart. Het spel blijft vanaf nu zonder uitgesproken kansen, maar Heikant komt meer in de match en bij Berg en dal wordt het spel slordiger. In de 26’ wordt het heel warm voor het doel van Kenens. Volkaerts vecht een verbeten duel uit met Maes en knalt van in de grote backlijn, links voor het doel, voorlangs. Hier komen we heel goed weg. in de 27’ komt de bal bij een volgende Heikantse aanval via Van Hoogten bij Verschoren, die naast het doel van Kenens trapt. Heikant neemt het initiatief over en het verzorgde spel van Berg en dal is verdwenen. Maes moet in de 34’ geblesseerd vervangen worden door Reynders. Mo neemt de rechtsachterplaats in van Brecht en Tom Reynders neemt de plaats van Mo over op het middenveld. Heikant is het laatste kwartier dreigender geworden en in het slot van deze eerste helft moet Kenens nog redding brengen wanneer Slegers de bal maar half raakt en het leer voor de voeten van Verbert rolt. We gaan uiteindelijk rusten bij een 0 – 0 stand na een eerste helft waarin Berg en Dal in het begin van de wedstrijd, stevig de touwtjes in handen nam. Halfweg deze eerste helft zakte het weg en kwam Heikant een paar keer serieus dreigen. We hopen op een soortgelijk matchverloop als vorig jaar. (toen scoorden we onmiddellijk bij aanvang van de tweede helft en wonnen uiteindelijk met 0 – 2). Beide ploegen hebben al veel gegeven en het is afwachten hoeveel kracht ze nog kunnen inzetten in de tweede helft. Berg en dal mag aftrappen en het is Heikant dat probeert gevaar te creëren. Onze verdediging staat echter pal. Beide ploegen staan in de top drie van de minste tegendoelpunten. In deze wedstrijd is duidelijk dat de verdedigingen de bovenhand hebben. Het spelbeeld is hetzelfde als op het einde van de eerste helft. Heikant probeert wel, maar bij Berg en dal geven ze geen krimp. Berg en dal plooit helemaal terug en vangt Heikant rustig en gemakkelijk op! Bij Berg en dal loopt het fout in de opbouw. De spelers vinden mekaar niet meer en daarom is het meeste balbezit voor Berlaar. Niettegenstaande dat overwicht in balbezit, weet Berg en dal de meeste duels te winnen en moet onze doelman Kenens enkel de vele terugspeelballen naar voor trappen. Af en flitst Berg en dal wel eens langs Lumanza Sambe op rechts. We zijn in de  63’ als een hardwerkende Reynders een crossbal verstuurt naar Lumanza Sambe op rechts! Rudy steekt de bal direct door tot bij de doorgelopen Smeets. Wouter zet de bal lateraal voor doel, waar Joris sneller bij de bal is dan Damoiseau en de voorzet hoog tegen de touwen devieert. 0 – 1 Na dit doelpunt verandert het spelbeeld nauwelijks en onze middenvelders en verdedigers blijven duels winnen en laten zich op geen foutje betrappen. Heikant is inspiratieloos en kan niet echt dreigen. Berg en dal verliest te veel de bal in de opbouw en kan de bal te weinig in eigen rangen houden. In de 75’ mag Smeets nog eens een hoekschop trappen op links, na een mooie aanval! De bal komt aan de tweede paal waar Slegers de bal terug voor doel kopt. Mike Oris kopt recht op doelman Thys. Heikant blijft maar proberen, maar voorlopig lukt het niet! Kenens die zoals al aangehaald, vele terugspeelballen moet wegtrappen ontzet in de 77’ in de voeten van de ingevallen Cannaerts, maar Wim kan het zwakke schotje onschadelijk maken. In de 82’ moet Kenens nog redding brengen op een schot van Himi. De 0 – 1 prijkt nog steeds op het bord en achterin wordt alles goed gesloten gehouden. In de slotfase, wij zijn in de 85’, zet Heikant nog eens een aanval op langs Volkaerts en Meylemans langs links. De strakke laterale voorzet wordt door Slegers ontzet. Onze ganse verdediging was duidelijk de baas over de aanvallers van Heikant. Defensief was Berg en dal onklopbaar en met één goede actie kon het zelf scoren. De inzet en de begeestering zorgden ervoor dat we hier verdiend met de punten aan de haal gaan. Heikant was onmondig tegen dit stevig goed georganiseerd geheel van Berg en dal. Meteen het 7de clean sheet voor Kenens ( en de Scheemaecker).
Tot woensdagavond
Zij plooiden wel, maar braken niet :
Kenens Wim, Slegers Lennert, Maes Brecht (35’ Reynders Tom), Bakkovens Ben, Bodard Niels, El Idrissi Mohamed Mo, Driesen Jens, Smeets Wouter, Joris Dean, Lumanza Sambe Rudy (83’ Didier Sébastien) en Oris Kevin (63’ Oris Mike).
Overige bankzitters : De Scheemaecker Senne,
Doelpunten :  63’ Joris : 0 – 1