Berg en Dal krijgt eindelijk loon naar werken.
B.E.D. kon verleden week geen vervolg geven aan het goede resultaat in Duffel. Met het moeilijke tweeluik Lille en Heikant voor de boeg is puntengewin geen evidentie. Met maar 9 schamele puntjes steekt het degradatiespook stilaan de kop op. Lille van zijn kant werd toch beschouwd als een mogelijke titelkandidaat.Het liep dit seizoen echter nog niet van een leien dak en het voerde onlangs een trainerswissel door.De Krawatten zullen hun eerste thuiswedstrijd onder nieuwe trainer Mesure dan ook met winst willen afsluiten.
Koppers, Van Der Sanden, Donkers en Van Elven zitten in het busje der gekwetsten.
Zoals gebruikelijk eisen de onzen meteen de bal op. Na 6 minuten dreigen we een eerste keer als Boonen en diepe pass verstuurt. Deze komt bij Joris die aflegt tot bij Mo. Mo zet voor doel waar Didier schuin voor doel te zwak in en naast het doel kopt. We zijn nog geen 10 minuten ver als Joris Berrevoets aanspeelt. Roberto schiet op doel maar doelman Goris gaat goed plat en maakt het schot onschadelijk.Amper 11 minuten ver en Mo centert voor doel. De bal wordt door iedereen gemist en belandt uiteindelijk bij Berrevoets.Die legt terug tot bij de vrijstaande Reynders maar Tom schiet van op 10 meter wild over het doel. Lille wordt overlopen en Mesure grijpt in. Hij laat zijn ploeg nog compacter voetballen en trek een dubbele muur op voor het doel van Goris. Dit heeft resultaat want buiten een schot van Driesen, recht in de armen van Goris, op het halfuur gebeurd er niks meer. Iets voorbij het halfuur krijgt Mo de bal cadeau van het Lilse middenveld. Hij speelt Didier aan die Berrevoets bedient. Roberto zet voor waar de doorgelopen Didier de bal achterwaarts op de bovenkant van de deklat kopt. De krawatten zijn in aanvallend opzicht niet thuis.Tot zij via een klutsbal in de 35 minuut een counter kunnen lanceren.D’Huyvetter kan op links doorgaan, hij brengt de bal voor doel waar Gerritsen de bal devieert en deze via een glijdend tackelende Maes op de linker paal ziet belanden. Lille heeft nog geen aanval die naam waardig in elkaar gestoken maar komt bij de eerste poging, tegen de gang van het spel in, bijna op voorsprong
.
We gaan rusten bij een 0-0 stand.B.E.D. speelde zoals gewoonlijke een goede eerste helft maar zag dit niet beloond met een doelpunt.Lille daarentegen speculeerde op fouten van onze jongens om zo de tegenaanval, die er nauwelijks uitkwam, op gang te kunnen brengen. We hopen dat onze jongens in de tweede helft de lijn van de 1ste helft kunnen doortrekken want maar al te vaak dit seizoen zien we in de tweede helft een heel ander en vooral zwakker B.E.D.

We hebben nog maar net onze plaats achter de bank van trainer Hoes en co ingenomen als we Boonen opnieuw een diepe pass zien versturen tot bij Joris.Dean is zijn tegenstander te snel af en legt af tot bij Berrevoets.Roberto speelt met een hakje zijn tegenstander Van Hemert uit en trapt centraal voor doel van op 16 meter de bal onhoudbaar in de linkerbenedenhoek voorbij doelman Goris. De verdiende 0-1 staat op het bord. Eindelijk loon naar werken. De krawatten moeten nu wel uit hun egelstelling kruipen. Ze willen wel maar kunnen niet. Verder dan een schot op het uur over het doel van Kennes door Van Ginckel komen ze niet. B.E.D. leunt wat achterover en ziet nog 2 pogingen, van Joris en Berrevoets, in laatste instantie afgeblokt. Een kwartier voor tijd noteren we de misser van de wedstrijd vanwege B.E.D. Boonen bedient Mo die Berrevoets diep stuurt. Roberto plaatst de bal perfect tussen doelman en verdediging. Joris komt vanachter zijn verdediger ingelopen en weet de bal vanop 3 meter centraal voor doel nog langs de rechter paal buiten te deviëren tot ongeloof van al wie roodgroen gezind is. Dit had de beslissing kunnen en moeten zijn. Lille probeert nog wel maar verder dan wat geharrewar voor doel van Kennes komt het niet. Het is B.E.D dat in blessuretijd nog het dichtst bij een doelpunt is wanneer Robin Reumers net tekort komt om een voorzet van Didier in doel te schuiven. Dit is het sein voor scheidsrechter Bosman om de wedstrijd te beëindigen. B.E.D. pakt verdient de 3 punten op de Balsakker tegen een tegenvallend en ontgoochelend Lille.
Volgende week ontvangen we de leider, Heikant Berlaar, in het Kattenstadion.
Als we het zelfde spelniveau halen en dit dan nog kunnen om zetten in doelpunten moeten we van niemand schrik hebben, ook niet van de leider.Zij zullen ook voor de volle buit naar Meerhout afreizen omdat zij bij een overwinning de 1ste periode titel binnenrijven. De spelers rekenen massaal op jullie steun volgende week en dit om 14.30 uur en niet om 15.00 uur.
Dank u wel Dimitri voor het verslag!!
Zij kregen een uurtje extra om te feesten :
Kenens Wim, Maes Brecht, Driessen Jens, Reumers Guan, Didier Sebastien, El Idrissi Mohamed, Joris Dean, Bodard Niels, Boonen Sten, Reynders Tom, Berrevoets Roberto ( 80′ Reumers Robin)
Overige bankzitter : De Scheemaecker Senne, Mariën Louis, Slegers Lennert
Doelpunten : 46’ Berrevoets : 0 – 1;
Gele kaarten :
2 Van Elven, El Idrissi, Koppers, Driesen, Donkers, Maes en Grondelaers
1. Bodard, Berrevoets, Joris, Reumers Guan en Reynders.
Topscorers Berg en Dal : 9 doelpunten  /  tegengoals : 11
2. Berrevoets, El Idrissi Mo
1. Reumers Guan, Grondelaers, Van Elven, Didier en Donkers
Speeldag 9 : weekend 27 en 28 oktober 2018:
Doelpunten :   22                      Totaal aantal doelpunten : 222
Record : speeldag 2 : 36
11 Jansen Nick (Wuustwezel),
9 Hendryckx (Zoersel),
7  Van Der Linden R.(Kempen),
6  Blockx (Witgoor),  Ernst (Mariekerke), Jacobs (rochus deurne),
5  De Cock (Kontich),   Kerremans (Oppuurs), Onana (Mariekerke),
4  Delmeire (Duffel), Huysegems (Heikant),  Jansen Ron(Branddonk), Kreydt (Kontich),  Rubenschüh (Schriek), Van Hoogten (Heikant), Verschaeren (Duffel), Voorspoels (VC Her),