Zondag 14 oktober 2017
OG Vorselaar —  Berg en dal
0    –      2

Matige derby brengen toch 3 punten op.

OG Vorselaar kon in zijn vorige drie thuiswedstrijden nog maar één puntje vergaren! Het wil alles in het werk stellen om deze keer de drie punten in eigen huis te houden!
Berg en dal verloor op verplaatsing nog maar één keer en won al drie keer! We hebben momenteel de beste uitreputatie van de reeks! De spelers willen de kwakkelende prestatie van vorige week zo snel mogelijk vergeten!
We ruiken al van in de verte een hotdog kraam, voor sommigen onder ons is de avond nu al geslaagd!

Wanneer scheidsrechter Saenen om 19.30 voor de aftrap fluit, zien we de lichten in de cafétaria doven en stroomt het volk de tribune op!
Het was best aangenaam op deze oktoberavond en we hopen dat het voetbal hartverwarmend zal zijn!
In de 5’ steekt Berg en dal voor het eerst in deze wedstrijd zijn neus aan het venster! Voorin speelt men na een driehoekje Thoelen vrij! Lennert wordt met een enorme charge van de bal gezet en weg is de kans! Vorselaar laat zich ook opmerken en in de 11’ kan Mariën doorgaan op links, hij tikt de bal recht voor zich uit tot bij Jacobs die voor doel zet! Oris kopt van dichtbij over en naast. Het duurt niet lang of Vorselaar is weer gevaarlijk, dit keer langs Mariën! Deze staat helemaal vrij even buiten de 16, maar zijn schot vliegt ver naast het doel van Kenens. Vorselaar neemt de overhand en bij Berg en dal is het zoeken naar de juiste cadans! Het stelt bij de onzen voetballend niet zo veel voor en op dit moment van de wedstrijd is het teleurstellend wat Berg en dal ten toon spreidt. Het spel hangt met haken en ogen aaneen en we krijgen geen of sporadisch een mooie combinatie te zien. Er is geen aansluiting tussen de verschillende linies en zo kan Vorselaar alles gemakkelijk opvangen en de terugvallende ballen zijn steeds voor de tegenstrever! In de 21’ is het weer Vorselaar dat voor doelgevaar zorgt, dit keer langs Jacobs. Gelukkige trapt de Vorselaarse aanvaller centimeters voorlangs! We ontsnappen op dit moment aan een tegendoelpunt. Op het halfuur krijgt Joris de bal op links! Hij ziet doelman Adriaensen ver uit zijn doel staan en lobt van op zo’n 40 m op doel! De Vorselaarse doelman moet zich reppen zodat hij  de nauwkeurig getrapte lobbal nog net van onder de deklat in hoekschop kan werken. Aan de overzijde is het Oris die kan aanleggen! Zijn schot vliegt naast.
In de 36’ krijgt Mo El Idrissi de bal toegespeeld in de cirkel van het middenveld! Hij ziet Thoelen doorspurten en MO zijn gemeten voorzet op het gepaste moment brengt Lennert vrij voor doelman Adriaensen! Lennert omspeelt de doelman en trapt netjes in het lege doel! De ultieme poging van Van Springel om de bal van de lijn te keren komt te laat en de kapitein en de bal belanden allebei in doel.
Het staat 0 – 1 tegen de gang van het spel in! Er is niemand die daarover maalt. Dit doelpunt geeft Berg en dal meer vertrouwen en er wordt vanaf nu rustiger gevoetbald! Dit levert meteen een volgende gevaarlijke aanval op. Joris kan doorgaan op links en legt gepast terug tot bij Pellegriti! Deze trapt van dichtbij hoog over het doel! Vlak voor de rust noteren we een aanval van Reumers in combinatie met Thoelen! Zij leggen de bal klaar voor Joris die keihard op doel trapt, maar Adriaensen kan redden!
Rusten doen we bij een 0 – 1  voorsprong, na een eerste helft die voetballend niet veel om het lijf had! Vorselaar kreeg enkele grote kansen en we mogen ons gelukkig achten dat ze nog niet tot scoren kwamen. We hopen dat Berg en dal in deze  tweede helft iets meer kan tonen.
Berg en dal begint pittig aan de tweede helft, maar het is Vorselaar dat in de 54’ voor het eerste gevaar zorgt! Lambrechts kopt gelukkig naast het doel van Kenens! Berg en dal vervalt weer in het spel van de eerste helft. De passes komen niet aan, slechte balcontroles,… de motor sputtert een beetje. Achterin is het in minuut 63’ een geklungel en dat leidt tot een gevaarlijke situatie die Oris niet kan benutten! Berg en dal heeft nu wel meer balbezit, maar kan er weinig mee doen! De countermogelijkheden die er komen worden slecht uitgespeeld en zo blijft de 0 – 1 op het bord staan! Wij weten maar al te goed wat dit kan betekenen. We zijn al 70’ ver in deze wedstrijd als we Joris aan de 16 een actie zien opzetten! Hij draait zich tussen Van Springel en Lambrechts vrij en knalt op doel! Het schot gaat voorlangs. Even later, in de 72’, is het Thoelen die van op rechts tegen de deklat schiet! Berg en dal houdt OG Vorselaar nu onder haar duim, zonder echt goed te voetballen! In de 78’ start Joris op rechts, gaat voorbij Leys en Van Mierlo en legt terug tot bij Berrevoets! Roberto knalt laag in de linkerbenedenhoek de 0 – 2 op het bord!
Trainer Hoes laat Van Elven en Gielen in de laatste minuten nog opdraven en voor Bo Peeters kwam het eindsignaal iets te vroeg!
Berg en dal heeft deze klus geklaard zonder echt te overtuigen! In de tweede helft gaf men achterin praktisch niks meer weg en dit zorgde meteen voor de 5de clean sheet van dit seizoen! Opvallend is ook dat Berg en dal maar 5 gele kaarten incasseerde in deze acht wedstrijden!
Volgende zondag krijgen we Lille, de nummer 4 in de klassering, op bezoek! Dit is een geweldige affiche en we hopen een denderende wedstrijd te zien in het Kattenstadion!

Deze elf brachten de volle pot mee uit Vorselaar en bezorgden Fonske weeral de pronostiek :
Kennes Wim, Cuypers Rob, Raeymaeckers Kai, Claes Yves, El Idrissi Jalal,  Berrevoets Roberto (81’ Van Elven Stijn), Thoelen Lennert (88’ Gielen Wouter), Joris Dean, El Idrissi Mo, Pellegriti Agatino ,Reumers Guan.

Overige bankzitters : De Scheemaecker Senne, Peeters Bo

Doelpunten :   36’ Thoelen : 0 – 1 ; 78’ Berrevoets: 0 – 2 ;
Geel :
Rood :

Geel Gevaar :
2 : Reumers
1 : Thoelen, Pellegriti en Claes
Geel Geschorst :
Rood geschorst
:
Topscorers Berg en dal : 12 doelpunten tegen : 4
5 : Joris
3 : Thoelen
2 :