Goed standgehouden !!
Mechelen stond op een gedeelde tweede plaats samen met Lille en Heikant op 3 punten van leider De Kempen. Het deed enkele weken geleden Lille in de grond bijten. Berg en dal heeft zich de laatste weken herpakt en wil op dit elan zeker verder gaan. Deze taaie klant zal echter een zware boterham worden. Driesen, Reumers, Koppers kunnen enkel maar van op de zijlijn toekijken.
Zoals al aangekondigd vandaag helaas geen verslag!! Ik heb wel de verslagen van Het Laatste Nieuws en het Nieuwsblad.
Tegen een verdedigend Berg en Dal bleef Racing Mechelen op een score loos gelijkspel steken, dat zorgde voor frustraties in het Mechelse kamp. De thuisploeg nam een goede start, maar zakte later terug. Het grote probleem was goede kansen omzetten in doelpunten. Bij Racing ontbrak scherpte om het af te maken. Maar ook de bezoekende doelman Kenens speelde een grote rol. (Laatste Nieuws)
Berg en Dal kwam heel defensief aan de aftrap en liet het balbezit aan de thuisploeg. De beste kansen waren ook voor RC Mechelen. Op aangeven van Van Der Zyp kon Weuts net niet bij de bal en wat later trapte Doncos over. In de tweede helft onderscheidde Kenens zich een paar keer. De goalie van Berg en Dal stopte pogingen van Weuts, Doncos en Carrez. Berg en Dal dreigde langs Kevin Oris. Net voor tijd kopte Eyeson de beste kans voor Racing pal op doelman Kenens. (Nieuwsblad).
Spijtig dat Smeets en Boonen een derde gele kaart slikten zodat ze volgende week lijdzaam moeten toezien hoe hun collega’s het er zullen van afbrengen tegen Nijlen.
Zij brachten toch een puntje mee uit Mechelen :
Kenens Wim, Boonen Sten, Maes Brecht, Slegers Lennert, Bakkovens Ben, El Idrissi Mohamed Mo (58’ Reynders Tom), Bodard Niels, Dams Ignace, Smeets Wouter, Joris Dean (72’ Sébastian Didier), en Oris Kevin.
Overige bankzitters : Raeymaekers Jens, Oris Mike
Doelpunten :
Gele kaarten : Smeets en Boonen

1. Oris Mike, Reynders, Oris Kevin, Bakkovens, Reumers, Maes,
    Kenens, Dams en Joris

geel geschorst : Smeets, Boonen op 10 november tegen Nijlen.

7. Oris Kevin,
3. Oris Mike, Joris