Ondanks kletsnatte tweede helft en stormachtig Ternesse de drie punten op het droge!
Ternesse heeft tot hiertoe een wisselvallig seizoen achter de rug!! Het verloor bv. thuis tegen Herentals, maar won met overtuigende 4 – 1 cijfers van Nijlen. In de heenronde won Berg en dal met 7 – 0, en dit zouden de Wommelgemnaren het liefst willen wreken. Berg en dal kon nog nooit winnen in Ternesse. Het speelde hier slechts één keer gelijk. Smeets is geschorst en Mo El Idrissi is out. Koppers komt terug in de ploeg en Kevin Oris is speelklaar en start op de bank.
Er waait nog een stevige wind over het kunstgrasveld van Ternesse, maar we kunnen plaatsnemen in de luwte van een overdekte staanplaats. Er is zeer weinig volk aanwezig om deze wedstrijd bij te wonen. Ternesse mag de wedstrijd op gang trappen. Berg en dal neemt in de eerste 10’ de wedstrijd stevig in handen ondanks de tegenwind, maar het kan geen dreigende fases creëren. Het is integendeel Vervoort die in de 10’ op doel kan schieten, maar Kenens brengt redding. Na een kwartier komt Ternesse meer en meer in de wedstrijd. Achterin vangt met Ternesse goed op. De spelers worden af en toe besprenkeld met wat lichte regen. Er is genoeg zuurstof in de lucht om gas te geven, maar de wedstrijd kabbelt rustig verder zonder al te veel hoogtepunten. Berg en dal neemt na het half uur opnieuw meer initiatief en komt terug beter in de wedstrijd. In de 32’ zien we een mooie combinatie tussen Lumanza Sambé, Dams en Koppers. Gille kan van op rechts voor doel trekken, maar Joris kan net niet bij de bal om binnen te duwen. Ternesse repliceert scherp in de 36’ langs Van Loock. Hij stuurt Lemaire weg maar deze trapt gelukkig voorlangs. Het spel gaat goed over en weer en wanneer we ons opmaken om iets te gaan consumeren zien we dat Berg en dal een aanval op zet langs rechts. De voorzet wordt door Joris prachtig gecontroleerd! Dean lift de bal over het hoofd van verdediger Van Dijck en trapt dan met rechts in de linkerbenedenhoek binnen. Het staat 0 – 1. Meteen ook de ruststand. We gaan rusten met een 0 – 1 voorsprong na een eerste helft, die afwisselend door beide ploegen werd gedomineerd zonder dat er evenwel veel doelrijpe kansen gecreëerd werden. We zagen tijdens de rust toch heel wat Berg en dal supporters die vanuit de kantine de wedstrijd goed gade sloegen. We hopen dat we deze voorsprong kunnen behouden in de tweede helft! We hebben dan wel het windvoordeel, maar of het ook een voordeel zal zijn zullen we dadelijk merken. Berg en dal trapt de tweede helft op gang en het is Ternesse dat meteen de gelijkmaker op het (omvergeblazen) scorebord wil zetten. In de 50’ kan Van Loock net niet bij een voorzet van Lemaire. Ternesse blijft de forcing voeren en in de 56’ kopt Van Loock een pass van op links in de handen van Kenens. Aan de overzijde snelt Lumanza Sambé er van door. Rudy zet voor en de  deviatie van Mike Oris wordt door doelman Goris uit de winkelhaak gesaved en in hoekschop geduwd. De regen valt nu met bakken uit de lucht. Ternesse stormt naar voren en een voorzet van op rechts van Lemaire wordt voor doel door twee Ternessespelers op een haar na gemist. Terwijl de regen blijft neerplenzen over het kunstveld van Ternesse kan Joris nog eens aanleggen. Zijn schot wordt geblokkeerd door De Donder. Ternesse blijft op zoek gaan naar de gelijkmaker en in de 73’ moet Kenens een mooi schot van Felix onschadelijk maken en in hoekschop werken. Bij de aansluitende corner komt de bal bij Van Loock die op doel trapt, maar dit keer kopt Slegers van op de lijn de bal over het doel in hoekschop. Oef..Ternesse blijft naar voren stormen en Berg en dal raakt nog moeilijk uit de omknelling. De onzen kunnen de bal niet in eigen rangen houden en bij sommige spelers is het vat af. De moegestreden Lumanza Sambé wordt vervangen door Didier. Stilaan vermindert de druk van de thuisploeg en lijkt de rust teruggekeerd. Berg en dal prikt op momenten gevaarlijk tegen. In de 83’ knalt Didier op doel, maar doelman Goris redt. Het slotoffensief van Ternesse mag er best zijn! De bal rolt voor de voeten van Butsraen die van dichtbij niet voorbij de alerte Kenens raakt. Wim redt hier de meubels. Bij de aansluitende tegenprik van Berg en dal besluit Mike Oris naast. Berg en dal komt nog het dichtst bij een tweede doelpunt, wanneer Didier alleen op doelman Goris mag afgaan. Sébastien trapt echter naast het doel.Na meer dan 4’ overspelen fluit scheidsrechter Hoeybergs deze wedstrijd ten einde.
Berg en dal heeft de zware regenbuien en het stormachtig Ternesse getrotseerd in de tweede helft en rijft daarmee weer een uitzege aan hun degen. Kenens (en Slegers) zorgde voor het 11de clean sheet van dit seizoen.
Volgende week ontmoeten we Racing Mechelen. Onnodig om te zeggen dat het een zware dobber zal worden. Dams zal er niet bij zijn, want hij incasseerde vandaag zijn derde gele kaart. Smeets is echter terug van de partij. De motivatie om de Racing te kloppen zal er sowieso wel zijn, dus wij verwachten een zeer spannende wedstrijd volgende week in het Kattenstadion.
Zij verdronken net niet en hielden gelukkig het hoofd boven water
Kenens Wim, Maes Brecht, Koppers Gille, Bakkovens Ben, Slegers Lennert, Bodard Niels, Dams Ignace (87’ Reumers Guan), Driesen Jens, Lumanza Sambe Rudy (75’ Didier Sébastien), Joris Dean (82’ Kevin Oris) en Oris Mike.
Overige bankzitters : Raeymaekers Jens
Doelpunten : 43’ Joris : 0 – 1