Pijnlijk verlies op de openingsspeeldag.
Heel wat nieuwe namen op het scheidsrechter blad voor de aanvang van het nieuwe seizoen! We hopen dat ze zich al aangepast hebben tijdens de oefencampagne! Marien is gekwetst. .
We spelen op een klein veld, wat niet in ons voordeel is!
Aangenaam weer op deze openingsdag van de competitie 18 – 19.
Scheidsrechter Engelen fluit nog voor 15.00 de eerste wedstrijd van het seizoen op gang! Schriek wil Berg en dal onmiddellijk bij de keel grijpen en  neemt een geweldig snelle start! Het kan blijkbaar in deze aanvangsfase niet snel genoeg gaan! Hierdoor krijgen de onzen amper de tijd om te combineren. De bal wordt dan ook vaak blind naar voor getrapt, zonder resultaat.
Rond het kwartier heeft Schriek toch al gas moeten terugnemen en steekt Berg en dal zijn neus aan het venster. Mo stuurt een crosspass van op rechts tot bij Joris. Dean zet in één tijd voor het doel waar Grondelaers uithaalt. Doelman Verelst brengt redding. Na een goede combinatie kan Mo weer van op rechts de bal voorzetten en Reynders neemt de bal in één tijd op de slof, maar het schampschot vliegt uiteindelijk naast het Schriekse doel. Berg en dal wint de slag om het middenveld en de duels worden nu stelselmatig meer en meer gewonnen. In de 20’ is het Berrevoets die van op links voorzet! De bal op borsthoogte is moeilijk te deviëren voor Joris! Schriek kan gevaarlijk counteren in de 21’ langs Van Aerschot. Zijn voorzet van op links wordt door Criel voorlangs gekopt.
Bij Berg en dal komen de lange passes niet meer aan en worden de medemaats moeilijk gevonden.
Schriek komt op het half uur gevaarlijk opzetten van op links! De voorzet wordt door Vermeiren ingekopt, maar gelukkig is Kenens bij de les en kan de bal onschadelijk maken. Even voor de rust kan Berrevoets nog eens het lijntje afgaan op links! Het stuurt de bal richting het strafschoppunt waar Joris er zijn tip kan tegenzetten. Het schotje is te zwak en doelman Verelst heeft geen moeite om de bal onschadelijk te maken.
We gaan rusten bij een 0 – 0  tussenstand na een eerste helft waarin beide ploegen wel wilden maar niet konden. Berg en dal gaf achterin weinig weg en zelf bakte het voorin ook te weinig! Het was een eerste helft zonder noemenswaardige hoogtepunten. Hopelijk brengt de tweede helft meer ambiance en spektakel.
We zijn nog niet op onze plaatsen geraakt als we Grondelaers op rechts de bal listig tot bij Joris zien spelen! Dean staat vrij in de 16, maar besluit te zwak op doel.
Berg en dal blijft in deze periode het heft in handen nemen en creëert kansen. In de 53’ dribbelt Berrevoets op links voorbij Van Aerschot en Damoiseau. Hij zet een één-tweetje op met Reynders zodat ze verdediger Moeyersons te grazen nemen en dan trapt Roberto op doel, waar doelman Verelst in hoekschop werkt. De kort genomen hoekschop levert meteen een counter op voor Schriek en doelman Kenens moet alert zijn om de bal nog net voor de aanstormende Dams te grabbelen. Berg en dal blijft de aanval prediken en in de 56’ zien we Grondelaers wegspurten op links! Hij legt terug tot bij Berrevoets die in snelheid voorbij Van Aerschot en Damoiseau raast en zet gepast voor doel waar Joris aan de eerste paal de bal naar doel devieert! Doelman Verelst redt ook deze doelrijpe kans. Schriek moet het initiatief aan Berg en Dal laten, maar af en toe komen ze opzetten! Zo kan Vermeiren van op links voorzetten en mist Criel zijn kopbal! Gelukkig maar! In de 63’ begaat Bodard blijkbaar een fout op Vermeiren en mag Rubenschüh de strafschop omzetten. Schriek komt tegen de gang van het spel op voorsprong. Berg en dal weet wat het moet doen om een nederlaag te vermijden! Schriek gesterkt door de voorsprong doet er alles aan om deze voorsprong te behouden. In de 71’ onderschept Schriek de bal in het midden van het veld. De Schriekse speler ziet Kenens ver uit zijn doel staan en hij probeert een lange lob, die over Kenens op de lat ploft. Trainer Hoes vervangt Grondelaers en Reynders door Van Elven en Maes om alsnog een gelijkspel uit de wacht te slepen! In de 82’ zien we een prachtaanval van Berg en dal! Reumers wordt in de diepte gestuurd en kan rechts voor het doel de bal over de doelman lobben! Keeper Verelst kan er nog net met zijn vingertoppen bij en hij ranselt de bal uit het doel. Het wil maar niet lukken voor Berg en dal. Het slotoffensief en een ver schot van Bodard dat door Verelst nog in hoekschop getipt wordt levert uiteindelijk niks meer op.
Berg en dal verliest zijn eerste wedstrijd van het seizoen. Het heeft achterin weinig of niks weggegeven en was in de tweede helft de betere ploeg. Het kon niet tot scoren komen en als je niet kan scoren kan je ook niet winnen!
Volgende week krijgen we Herentals op bezoek. Ik hoop dat er dan voldoende doelpunten zullen vallen zodat we de eerste punten kunnen binnenrijven. Gemakkelijk is anders, maar moeilijk gaat ook.
Tot de volgende
Zij kwamen lege handen naar huis :
Kenens Wim,  Koppers Gille, Bodard Niels, Van Der Sanden Jens, Driesen Jens, Donkers Mattias (60’ Reumers Guan), Reynders Tom (78’ Maes Brecht), El Idrissi Mohamed, Grondelaers Jeffrey(76’ Van Elven Stijn), Joris Dean, Berrevoets Roberto
Overige bankzitters : De Scheemaecker Senne
Doelpunten : 63’ Rubenschüh : 1 – 0;
Gele kaarten : El Idrissi Mo, Bodard, Van Elven
Geel Gevaar : El Idrissi, Bodard en Van Elven
Topscorers Berg en dal :      0 doelpunten    /  tegengoals : 1
Speeldag  : weekend 01 en 02 september 2018:
Doelpunten :    20                      Totaal aantal doelpunten : 20
3  Kerremans (Oppuurs)
2  Hendryckx (Zoersel)Hoefnagels (De Kempen),
1 Blockx (Witgoor), Bruyninckx (VC Her),Cannaerts (Heikant), De Cock (Kontich), Delmeire (Duffel), D’Hertefeld (Oppuurs), Heylen (Kontich), Gerritsen( Lille), Rubenschüh (Schriek), Sucu (Kontich), Van Genechten J.(Witgoor), Vlaeymans (VC Her), Voorspoels (VC Her),